Coraz więcej osób zaczyna zdawać sobie sprawę z tego jak ważne dla sukcesu naszej firmy może okazać się jej logo lub inne elementy powiązane z identyfikacją wizualną. Wprowadzając na rynek nowy produkt lub rozpoczynając świadczenie nowej usługi warto bardzo dokładnie poznać potrzeby naszych potencjalnych klientów oraz ich oczekiwania związane z naszym produktem. Prace powinniśmy rozpocząć od poznania swojej grupy docelowej. To właśnie do nich będziemy kierować swoją ofertę i to wśród nich chcemy dystrybuować nasze produkty. Dlatego tak istotne jest projektowanie logo oraz przygotowanie właściwych materiałów promocyjnych i reklamowych.
Decydując się na współpracę z agencją kreatywną czy marketingową lub ze studiem graficznym powinniśmy bardzo dokładnie określić swoje wymagania. Nie warto powierzać tak ważnych zadań osobom bez odpowiedniego doświadczenia. Zawsze możemy poprosić o zaprezentowanie wcześniejszych prac danej osoby czy firmy. Tylko w ten sposób będziemy w stanie odnaleźć podwykonawcę oferującego usługi na wystarczającym i zadowalającym nas poziomie.
Wszystkie materiały promocyjne i marketingowe powinny być opatrzone naszym logo. To one będą w dużym stopniu decydowały o tym, czy będziemy w stanie zainteresować naszą ofertą potencjalnych odbiorców. Dlatego projektowanie logo warto powierzyć osobom mającym w tym już jakieś dokonania i mogące pochwalić się jakimiś wymiernymi sukcesami w tej branży. Dotyczy to zresztą nie tylko umiejętności technicznych i zdolności manualnych ale może i przede wszystkim wyczucia rynku i jego specyfiki.